Monday 🌟
Hellu!
Har haft vĂ€rldens bĂ€sta mĂ„ndag. 
Avverkade först ett arbetspass pĂ„ mitt nya jobb. Trivs sĂ„ bra och jag har helt underbara kollegor. Hur hĂ€nde det lix? đŸ€­

Eter jobbet drog jag direkt till stallet för att trĂ€na Olle. Idag stod studs pĂ„ schemat. 
Hon var superpigg idag sĂ„ tog henne bara i grimma med lĂ„nga linan för att vĂ€rma upp henne lite innan. Lekte lite med henne löst först, hon höll en perfekt volt runt mig med lagom sug in mot mig dĂ€r jag Ă€ndĂ„ kunde fortsĂ€tta driva henne framĂ„t. Hon var riktigt med pĂ„ mina signaler och bytte varv superfint och snabbt. Ibland sĂ„ bara hĂ€nder det? NĂ€r man slĂ€pper alla krav, det Ă€r dĂ„ de övertrĂ€ffar dina förvĂ€ntningar. Varför lĂ€r jag mig aldrig? 

VĂ€rmde henne med lite longering först. TrĂ€nade pĂ„ att stĂ„ bara still i mitten och lĂ„ta henne bearbeta volten sjĂ€lv. Hon var rak som en pinne 😂 I galoppen blir det bĂ€ttre men traven ser sĂ„ ochill ut med henne. Men det Ă€r bara traggla vidare, nĂ„gon gĂ„ng kanske det slĂ€pper. Hon har ju lite sin exteriör emot sig sĂ„ förmodligen inte men Ă€ndĂ„ 😉

Efter det sĂ„ slĂ€ppte jag henne nĂ„gra rundor över travbommar som jag sedan la upp till smĂ„ hinder dĂ€r hon fick hoppa över nĂ„gra gĂ„nger Ă„t alla hĂ„ll. SĂ„ skönt med henne för hon hoppar hela serier sjĂ€lv utan infĂ„ngare och band. hon bryter aldrig ut nĂ€r hon vĂ€l pĂ„börjat en linje.

TrĂ€nat en del pĂ„ att jag inte ska driva henne fram till hinder osv utan att hon fĂ„ suga tag i det sjĂ€lv och lösa situationen sjĂ€lv. Hon kom lite fort nĂ„gra gĂ„nger men dĂ„ fĂ„r hon lösa det. Efter ytterligare nĂ„gra gĂ„nger sĂ„ tog hon det lite lugnare och dĂ„ fick hon ut lite mer av övningen. 
VĂ€ldigt nöjd med henne idag. Mycket roligare att trĂ€na henne nĂ€r hon har sĂ„n hĂ€r energi och har. Viljan att röra sig. Min fina tjej 🌟

(null)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress