Life as we know it
Som vanligt toppar och dalar. Idag har jag haft en väldigt bra dag! Var hästledig idag så städade undan lite hemma innan jag och Harlie begav oss ut på 6km spåret. Vi har ett trail-spår som går precis utanför vårt hus med olika längd. 
De är galet bra då de är lite mer off-road så man får ut väldigt mycket av att bara gå dem. Idag, hör och häpna, längtade jag efter att springa. ( Ja jag vet inte...)

Så jag körde Tabata-intervaller genom sträckan. Mkt bra för mig som inte pallar springa hur långt som helst då jag verkligen inte kan få mig motiverad rent psykiskt. Det här fungerade super så ska fasiken försöka röra på mig lite mer. Både för min och vovvens skull :)

Lilla gul börjar komma mer till ro. Vi har bara myst i boxen med borstning, kli och leka med lite början till inkallning. Vilket inte är så svårt då hon är extremt kontaktsökande. :) Vi tränar på att hon ska lära sig lyfta tassarna lugnt och försiktigt men på eget ansvar. Hon är snabblärd den lilla damen! Ser så fram emot att jobba med henne i framtiden.

Vi har gjort så att när Ollis ska tränas så tar vi in dom tillsammans och så går jag bara förbi stallet istället för att gå in så upplever dom inte att dom lämnas från varandra. Det har fungerat superbra och idag hade Diva varit väldigt lugn. Vi försöker att verkligen tänka innan så man inte sätter henne i en situation som hon inte kan hantera. Set them up for success! 

Hon är tillsynes lugn men man ser på henne att hon är lite spänd innerst inne fortfarande. Vilket inte är så konstigt men vi är överens om att vi kommer ge henne mycket tid att landa, komma in i rutinerna och bara vara men att träna lite små saker redan nu som hantering och stå lite ensam i stallet. 

Ollis tränas på som vanligt och går från klarhet till klarhet nu. Vet inte var denna energi kommer ifrån men jag tackar och bugar 🙏😍

(null)

(null)

Busiga ponnysar 💕

Sööwt💕

(null)

(null)



Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress