Vardags-update!

Shit pommes vad trött jag varit senaste veckan, jobbat typ 11 dagar i rad så inte orkat med att skriva här. Vill inte känna ett tvång på att skriva utan när jag har lust för att också kunna dela med mig på ett bättre sätt.


Hade ju som sagt behandling på Orlandia förra torsdagen tror jag det var om jag inte minns helt fel. Det som var väldigt positivt var att hennes kropp inte fallit tillbaka till ursprungsskick utan hon har hållit sig fin under dessa 5 veckor. Jag fick med mig lite övningar som jag kan träna upp hennes hållning med och saker som jag ska vara noga med ahg hålla koll på för att hjälpa henne programmera om hennes kropp för att göra rätt. 

Det var bra att få förtydligat åter igen att jag inte kan stressa fram resultat. Jag blir lite väl otålig ibland och blind när jag bara vill att hon ska bli "frisk" och normal. Insikten att hon alltid kommer behöva ha en speciell koll är svår att få in emellanåt. Men det finns så mycket jag kan lära mig och ge henne som kan göras både i skritt och stillastående. Så jag ska försöka hålla mig för hennes bästa och träna på att ha en plan varje dag. :)

Idag blev det ett ground work pass på banan. Har köpt koner för att kunna garantera att jag håller mitt eget voltspår. 🙄 

Har hittat många bra sidor om just akademisk ridkonst som jag hämtar inspo ifrån och så självklart från Anna som jag hjälper med Heroe. Just nu är mina stora mål att fortsätta sätta kommandon för Orlandia, att kommandot alltid betyder samma sak och när jag ber om den ska det också ske när förståelsen sedan finns. Vi övar på! :)

Fortsätter även att öva på slutan och öppnan, börjar kunna känna på dessa även på voltspåret men där behöver jag träna mycket på min egen kroppskontroll så där leker vi mest med vad som går att göra. ;) Det går i varje fall åt rätt håll och det är grymt roligt. Börjar få en allmän bättre koll var hon faktiskt sätter fötterna och hur jag kan leka med att fånga de olika benen för att påverka spårningen till exempel. Finns så mycket man kan fila på 🙏 

Det är otroligt hur mycket jag missat och vad jag vinner genom att jobba henne så mycket från marken. Vi har fått en så galet bra kontakt senaste tiden och det är så roligt. Idag stod hon helt stilla på gången själv med alla dörrar öppna och väntade medan jag pysslade med henne. Så fort jag tar i kapsonen så kommer hon med huvudet och vill ha den på sig och så fort jag ropar på henne så kommer hon i full kareta 😂 Idag gick hon lös från stallet till hagen, helt lugn som att det var det självklaraste i världen. Hur kan hjärtat inte smälta? 😍 

Goaste Orlandia, du lär mig så mycket och jag är tacksam för varje dag jag får med dig. 🙏💕

Orlandia 😍
Giant-head Harlie 😏
Alla mina djur är så charming 👐
Kan man vara såhär fin eller?!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress