Älskade lilla häst...

Usch känner mig så nere just nu. Vet ju att så fort jag känner att det är något med Orlandia så gnager det hela tiden inom mig. Jag vet ju att framtidsutsikterna eventuellt inte ser så bra ut och det stör mig. Jag kan inte acceptera det.


Har tagit det så jäkla lugnt och promenerat i skog och mark för att hon ska sakta få bygga upp sig, tränat hållning och jobbat henne på banan mest i skritt. Häromdagen såg hon konstig ut när jag longerade henne, ska på återbesök på måndag så jag lät henne rulla på i en högre trav och varvade med galopp ett par gånger för att se om det kom fram något mer. Jodå, då kom den där förbannade hältan igen. 
Orkar inte. 

Så nu mockar jag bara fram till måndag, orkar inte ta i hästarna för min energi är så utpumpad. Grädde på moset bokade jag ju in tandläkarbesök nu på söndag, kommer kosta 2k. Känns jäkligt värt nu, beroende på var hon är halt nu så vet jag ju att hon inte får många fler chanser från veterinären. Men vi tar det då, och ser vad vi får fram på måndag helt enkelt. Bajs. 

Förutom det har vi börjar kika lite på hästar till salu. Vi har sagt en prisbild på ca 50-60k, man får inte mycket för de pengarna alltså.😂 Först lurade vi på att köpa oinriden häst att utveckla själva men efter de senaste åren men sjuka hästar hit och dit har vi pratat om att köpa något som vi faktiskt kan rida på även om den är lite äldre. Fått många intressanta svar så ska försöka övertala resterande familj att åka och kika på ett par... 😄 Lyser upp lite i varje fall.
Saknar så att bara kunna hoppa upp och rida lite... 💕 Den här gången ska vi testa flera och inte ta första bästa, det har hänt för ofta när vi köpte hästar. Vi är inte så tålmodiga 🙄 
Vi får se hur det blir! Håll tummarna 🙏



Ny hage till tjejen! Alla försök att få i henne mat tas här innan vintern 😁
Dyngsur ponny efter heldag med regn, kliar så 😂😂
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress