Fantastiska lilla häst!
Alltså det finns ingen häst som satt sånna spår i mig som Orlandia. Är det för att hon är min första egna häst? Lite moderskänslor för att hon är så liten och svag? 😂 I dont know. Men ibland blir jag så lycklig av att tänka tillbaka på vilken jäkla resa vi gjort. Nej vi har inte åstadkommit några synliga resultat, om någon annan skulle rida henne nu skulle den säkert tycka att hon var fruktansvärd.😂 Men jag vet, jag vet var vi har varit och vad vi blivit. 
Genom hårt slit och kärlek har vi byggt en fantastisk relation. Känns som jag känner henne utan och innan. Hon har lärt mig så mycket och förändrat mitt synsätt på hästar. 
Det är hon som får mig att orka med när allt annat är skit, där jag hittar kraft som egentligen inte finns. Idag hade vi en sån dag, när jag är ledsen och uppgiven. Då klaffar allt, när man inte har en enda förväntan på att något ska gå bra. 

Har ridit två tuffare pass i helgen med lite inriktning på just konditionen. Idag kände jag att hon behövde röra sig lite utan ryttate så det blev några varv på banan. Har plogat den så det blev skitbra nu när det är någon plusgrad också !
Hon var redan från början helt med på noterna, hundra år sedan jag longerade. Hon brukar vara förjävlig, helt död på mina signaler och bara gå och lata sig. Men idag var det drag på det minsann! 
Tränade på att när jag kliver mot henne ska hon flytta bort, inte öka farten utan flytta sig i sidled. Tränade detta i både skritt och trav, gick superbra. Hon gav själv efter i sidan och klev på bättre samt sänkte sig och jobbade på. Häftigt att se på. Små små signaler som kan göra sådan skillnad. 
Älskar att jobba från marken, lyssnar man och testar så hittar man så mycket spännande med sin häst. Orlandia är ju så lugn och säker så det är kul att experimentera bara hon är med på mina signaler som sagt, annars är det svårt att få någon drivning framåt. Tränade även rygga, öppna på rakt spår när jag går bredvid och halva bakdelsvändningar isch. Som sagt kul att testa sig fram ;)

Lite skillnad på kroppen från förra året, gosh!😅
Jobbar vidare med massage och stretching, ser stora resultat redan! Mkt bättre hållning så Mamma-mage övningarna får vi fortsätta med✌😉
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress