Avställd
Min häst fick några dagars ledigt. Sämst underlag just nu så hon går bara och spänner sig när jag rider, dessutom är det -20 här hemma så inte galet sugen på att rida 😅 Känner mig nöjd med beslutet! Men tänkte passa på att visa er hur Orlandia bor nu. Hon står ju då hemma hos min mamma tillsammans med Mammas halvblod Comedi och vår gamla 25 åriga Mozart ☺

Stallet är ganska litet. Är byggt från början med två boxar och det är de ni kan se nedan. Mittemot hade vi fodret förr men möjligheten har alltid funnits att vi skulle kunna bygga en till box där... och så blev det såklart  ;)


Här är Orlandias box. Den som är tillbyggd senare. Provade att ha henne i de andra boxarna men här trivdes hon som bäst och står still samt äter mycket bättre så här står hon nu!=)

Det som jag tycker är fördelen med att ha hästen hemma är att man kan skräddarsy allt. Det är inte så jäkla fyrkantigt. Jag bestämmer själv just den dagen vilka täcken de ska ha, om de ens ska ha några. Som idag när det är svinkallt så får de gå ut senare på morgonen och får då äta lite mer frukost inne, annars får de alltid frukost ute då kommer de ut runt 6-7, i vanliga fall när det bara är några minus så går de ute till 6-7 på kvällen och får flera mindre mål med hö under dagen. Är ingen av oss hemma så har vi en egen hage med lunchgrind som löser ut vid lunchtid och då får de alltid rejält med hö på frukosten så de har att pilla med under dagen. 

Orlandia känns redan mycket "gladare" här. Hon busar, lever rövare och ser allmänt glad ut tycker jag. Här har hon ingen som mobbar henne, hela flocken är rätt lugn och nu är det snarare hon som motar runt Mozart när hon tkr han är närgången 😂

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress