Linda Fång besök 2
Alltså gosh vilken fantastiskt duktig människa Linda Fång är. Var ju där sent i höstas med Orlandia och förstå hur många hästar hon ser varje dag, och ändå kommer hon ihåg EXAKT hur hon såg ut då gentemot nu. Hade sagt att jag skulle komma med min mammas häst så hon har ju inte läst någon journal innan heller. Jag ser inte ens skillnaden även fast jag klämmer på henne nästan varje dag 😂  

Hon tyckte hon hade tagit sig bra, är mycket bättre i hull nu och har höjt sig i ryggen samt breddad sig på "halsen", biffat till sig lite helt enkelt! Det var jättekul att höra, tycker så också med kan vara svårt att veta om det är önsketänkande eller på riktigt 😉 Hon såg stor skillnad på rörligheten i ryggen mot sist med så det är superkul att allt jobb faktiskt gett resultat för ibland undrar jag verkligen över vad jag håller på med!😂 

Denna gång hade högersidan framtill mjuknat och blivit superfin medan vänstersidan fortfarande var stel så den ska jag jobba på med också. Har ju lagt lite extra krut på den andra eftersom den var så dålig sist. Fortsatt massage och stretching med rådet att börja träna nu så vi kan bygga upp henne ordentligt och komma igång och tävla sen! Vårt släp har varit på reparation typ hela december och Januari så igår fick vi äntligen tillbaka det. Nya väggar så ser mkt fräscht ut nu! Äntligen kan vi komma igång och åka iväg o rida lite😄
Jag var så deppig innan jag åkte, jag trodde att hon var halt eller helt förstörd i bak för hon har varit så konstig några dagar tidigare i veckan men slutsatsen såhär i efterhand så har hon haft en mindre kolikkänning under några dagar. Upptäckte mögel i hösilaget så kanske om hon fått i sig något sådant eller också reagerar hon på gräset som finns nu med jordbakterier och annat snusk som hänger med. Hon överger gärna hö:t ute i hagen nu för att leta efter något gammalt grässtrå så det kan nog vara möjligt.

Slutsats; så jävla glad och helt plötsligt är jag helt fylld med motivation till att fortsätta! Har haft två riktigt bra pass på henne denna vecka, longera henne en dag och hon rörde sig fantastiskt bra och igår jogga jag henne bara lite lätt. Galet fin, framme för skänkeln från start och lugn/avslappnad.  Kunde bara sitta där utan att behöva påminna henne att hon ska gå fram även fast jag inte driver hela tiden, kändes som en helt normal häst att rida. Vem blir så glad över att en häst känns som en "normal" häst att rida??😂 Åh blir galen av den här hästen men känslan när det går bra slår allt. Lyckorus ❤

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress