Söndag
Idag var jag och Marcus i garaget en sväng under fm för att lämna hojen och lite andra prylar där. Passade på att pussa lite på min bil, åh vad jag önska att jag var rik så jag kunde göra allt jag drömmer om ;)


Åkte till stallet nu på em och idag fick jag äran att ta hand om Ferran! Fixade stallet först och Orlandia fick gå i skritten ca en halvtimme. Passade på att fixa till Ferran lite under tiden och sedan gav vi oss ut en liten sväng i skogen. Blev inte riktigt vad jag hade tänkt för jag tappa bort mig lite... det såg inte ut alls så som jag hade för mig att det gjorde när jag red med Frida sist. Men tänkte inte mer på det, följde lite skogsstigar hit och dit och tänkte att vi kommer väll fram till någon väg snart men icke! Kom tillsist fram till ett övergivet hus och värsta sumpmarken. Såg ut som man skulle kunna fortsätta rakt över in i skogen och när jag försökte vända så ville Ferran verkligen verkligen gå in i skogen så jag lät henne, tänkte att vi kanske kommer hem fortare då. 

Meeen skogen blev tjockare och tjockare och när hon fick välja helt själv ville hon gå över värsta diket så då tog jag över och försökte hitta en bättre väg själv 😂 Ja ... lyckades inte. Det blev så sjukt tjock skog, gick verkligen inte att ta sig igenom! Så vi vände och det tog ett bra tag innan vi hittade vägen vi kom ifrån och kunde pusta ut haha. Seriöst aldrig varit så borta som jag var idag, läskig skog!😬 

Aja Ferran fick iaf skritta ordentligt i kuperad mark så hon kändes mjuk och fin efter det, avslutade med lite korta galopper i båda varven  och slutligen skänkelvikningar i trav för att få chilla ner ordentligt efter 😊 Fina Ferran så jäkla söt liten häst 😍



Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress