Goood day!
Tudalu!
Long time no see!
Har varit busy busy busy... som vanligt I know, men denna vecka mer än vanligt. Min chef har varit borta vilket kräver ännu lite mer utav mig på jobbet och efter stallet på kvällarna är jag helt jäkla slut. Kan dra lite kort om veckan som gått.
Red några intensivare pass på Orlandia förra veckan men nu i helgen som var åkte jag på någon slags matförgiftning i samband med att jag jobbade helg så jag kände mig totalt överkörd. Därför fick Orlandia ta det lite lugnt med endast promenader och att gå i skritten.
Måndag och tisdag tog vi det med lite lugnare, hon kändes lite trött i slutet av förra veckan så därför kände jag ingen press på att dra igång direkt efter helgen.
Igår var första dagen jag satt upp på några dagar och jag hade verkligen 0 förväntningar för det gick apdåligt sist jag red på banan själv. Hon var sjukt spänd och jag kunde inte ens ställa på volt över en bom -.- MEN, nu gick det så jäkla bra. Gav henne tid att verkligen få komma igång i framridningen, och det var just det enda jag gjorde. Red fram typ haha, i alla gångarter. Gjorde små och stora volter samt flyttade henne undan inner/ytterskänkel på längre tyglar för att hon verkligen ska komma igång. Mot slutet provade jag att plocka upp henne lite och GOD DAMN vilken power hon hade! Sådant jäkla skjut i traven, kändes som vi svävade fram genom höstmörket. Kunde bara sitta där uppe och le, hon gjorde verkligen allt jag bad henne om! Älskade lilla häst <3
 
På måndag ska vi till Cornelia Rylén och träna. Ska bli så jäkla spännande, år och dar sedan jag tränade för någon men det ska bli jäkligt kul att få lite ögon på sig och att få någonting med sig hem som man kan jobba med. Min inspiration tryter just nu, vi vill ju bli bättre! =)
Ska även ta tag i mig själv och ta ut Linda Fång, känns som Orlandia behöver en ordentlig genomgång efter allt som varit.
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress