Efterlängtad helg!
Jobbat 7 dagar i sträck nu, känner mig helt jäkla överkörd! Inte van att köra sådana här långkörningar längre 😂 Krävs lite mer av en numera och det märks tydligt på min trötta hjärna efter några dagar!😴😴 
Har dock varit en riktigt kul vecka som jag är nöjd över. Igår var jag inte sprudlande med energi direkt men åkte till stallet rätt tidigt på FM för att få stallet klart och rida ut tillsammans med Madde och Puma. Blev en uteritt på nästan 1h med mestadels skritt. Det var kul att få komma ut lite eftersom vi mest jobbat på banan pga mörkret på kvällarna. Efter det var det jobb till 23 och kvällen avslutades seda  hemma hos mamma där vi tog en liten sväng ner till kyrkogården och skänkte en tanke till de vi har förlorat❤ 
Blev en sen natt och efter ca 4h sömn var det dags att hoppa ( i fuckin didnt ) upp och släppa ut pållarna i stallet! 
Tur nog ville Marcus följa med så vi hängde på hans cykel och tog med vovvarna. Annars skulle jag fasiken aldrig kommit upp ur sängen, så trött att jag ville spy när klockan ringde! 😂 Red iaf ut en sväng idag med, började med att gå 1 km så hon fick komma igång ordentligt. Fett bra skritt efter att ha fått gå lite kuperat i skogen👌 Sedan hoppa jag upp och så drog vi iväg en sväng. Multitasking, motionera alla på en gång ;)  Hon kändes fin, lite stallmodig men lydig ändå. Tränade bara på att hon ska gå fram hela tiden och att jag ska kunna rida på lång tygel utan att hon ökar farten. Att hon verkligen håller den takt jag bett om, gick rätt bra även om hon gärna vill pinna på ordentligt påvägen hem. Avslutade med några galopper på gärdet, behöver verkligen komma igång och träna kondition!! Imorgon joggar jag henne nog bara lite på banan innan måndagens träning, ska bli så spännande. Längtat! ! 😁

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress