Fridaaaay
Idag var min bästa mamma med mig i stallet och lekte! Hon har inte sett nya stallet ännu så det var dags att ta tag i det ;) Försökte övertala henne att rida Orlandia men hon var lazy idag ;) Däremot passade hon på att plåga oss med ett dressyrpass på banan. 
Red fram lite planlöst först i alla gångarter sedan red jag på stora mittvolten där jag fick börja med att göra två små volter i den stora volten på varsin sida om man säger. När detta gick bra la jag till att på de öppna sidorna på stora mittvolten så la jag även en volt utåt. Så på de sidor där stora volten har kontakt med staketet la jag volt inåt och på öppna delen utåt. As bra övning och man ska försöka göra små volter och verkligen få hästen  att svänga för dina ytterhjälper och gå undan för innerskänkeln så den rundar sig. Stundtals när jag fick till alla delar fick hon en sån jäkla gång. Aldrig känt den förut jag kunde bara sitta och bolla steget! Hög bra form och rak i lod med tänk framåt! Fyfan vad jag fick slita men så fin hon blev! Så kul att ta en halvhalt när man har den där traven och sedan bara tänka ökning och hästen bara flyter fram med värsta trycket  ahhh!! Även galoppen var super idag, gjorde samma övning fast utan volterna utåt då jag kände att det var lite för svårt för oss ännu! Vill hålla det hyfsat enkelt och roligt för henne, hon ska tycka att det är kul att jobba =) nu ska jag krypa ner i soffan med Marcus, förtjänat efter en superbra dag 😃

Tack världens  bästa mamma för hjälpen!! 💖💖💖

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress