Equiterapeutbesök
Idag hade vi besök av equiterapeuten Linda Bjärbom. Fick superbra intryck av henne och riktigt trevlig tjej! www.stallboberg.se 

Hon gick igenom Orlandia och konstaterade även hon att hon är väldigt stel i bland annat ryggen och bak. Hon konstaterade även att hon inte var halt då hon inte reagerade i några leder så det var skönt för det har jag oroat mig över eftersom hon förmodligen sett ut såhär länge och jag ridit runt med dessa problem. Hon knäckte henne också och gav henne akupunktur på slutet. 

Sedan massör besöket förra fredagen så har jag bara promenerat henne, masserat stretchat och long reinat henne. Har inte vågat rida då jag inte vetat hur ont hon har haft och har inte vågat boka sadelutprovning av dels den anledningen samt risken att det blir fel att prova ut om hon är för spänd. Hon tyckte dock att jag absolut kunde prova ut en sadel så att jag kan komma igång och rida, tills dess ska jag rida ut henne barbacka och fortsätta jobba henne ifrån marken. Träna cavaletti och rida mycket i skogen så hon får komma igång då hon är så stel i baken. 

Det var skönt att höra att det inte var sååå farligt som jag varit orolig över att det skulle ha varit. Men dessa omständigheter med tandproblem, mugg, ny nyttare och en sadel som inte passat har gjort så att det blivit såhär. Men nu kan vi bara blicka framåt och göra allt för att hon ska bli bra i kroppen =) 



Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress