botten
I fredags var massören hos Orlandia. Hade förväntat mig att sadeln inte passade och att hon förmodligen var sned igen och lite stel såklart. Så mycket värre... har så svårt att känna någon sorts motivation till att ta tag i det här. 

Började som sagt att checka hur sadeln låg och hon tyckte inte den var något att ha, nu är hon ändå inte utbildad vad jag förstått i att prova ut sadlar så men kan ändå ge en ett hum om hur sadeln ligger. Och det var ju det jag ville för planen var att kolla upp den nu iaf. Men det behövdes ju inte för den låg rent ut sagt skit!

Fattar inte varför jag inte kan lita på magkänslan, den har hittills aldrig visat sig ha fel när det kommer till Orlandia. Men aja det är bara bita i det sura äpplet och traggla vidare för snart har vi väll betat av allt som möjligen kan vara fel!! 
Hon är helt galet stel i ja, typ hela kroppen. Framförallt i hals och rygg-bak. Oliksidig, like a lot. När man jämförde sidorna såg man såååå tydligt. Så ja nu börjar den långa resan mot en rak.. mjuk...och frisk häst. Tycker så synd om henne och vilken liten jäkla fighter hon är som trots den här smärtan( som det måste vara) har gjort allt för att vara mig till lags. Usch blir så ledsen för att hästarna ska behöva komma i kläm för vår okunskap. 

Min första prioritet är att massera henne, gå promenader i skogen och fortsätta jobba lite med long reiningen. Så att ingen utrustning kan skapa mer problem och försöka få igång de stela musklerna hon har så de kan komma igång och börja 'leva' igen. Alltså det var sån sjuk skillnad efter massagen. När hon släppte ner ryggen och allt. Man såg inte längre revbenen och hon såg helt normal ut i kroppen! Alltså går hon och spänner sig heeela tiden och har gjort under säkert en lång lång tid =(( vilket förklarar både det ena och det andra när det kommer till hur hon är att rida. 

Ska även ta ut en equiterapeut för att hon kunde nästan garantera att hon hade skelett låsningar också. Så ja det är första delen av planen. Tänker inte prova ut någon sadel förän jag vet att hon inte är spänd i kroppen längre och jag ska göra detta noggrant och lyssna på henne för hon visar mig så väl. Om jag bara vill se så visar hon så tydligt. Min stackars fina lilla tjej jag gör allt för dig och vi ska få ordning så du kan må bra igen <3 Förlåtförlåtförlåt 💕
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress