Crazy pony
Holy cow! Den här dagen alltså... har haft två hundar den här veckan. Mammas schnauzer har vi tagit hand om. Han är in between homes just nu, kort förklarat. Han är ganska krävande på det sättet att han inte kan hålla tyst utan piper så fort han inte får eller tycker något inte är roligt. Tex. Bli lämnad ensam. Fast han har Harlie så piper han, sjuuukt mycket och slutar lix aldrig ?? 

Anyway  (blir förbannad bara av att minnas tillbaka haha) så tog jag med dem till stallet idag och eftersom jag är ny där vill jag inte bara släppa mina hundar lösa i stallet ifall det kommer någon. Harlie litar jag på fullt ut på men  den andra... NO.  Så band fast dem medan jag fixade stallet och den lilla jäkel satt och pep heeeeela tiden. Slängde in dem i boxen när jag skulle fixa i ordning Orlandia för en ridtur och inte fan häll han käft. Dessutom hade hon sån jävla energi så hon studsade på stället i stallgången, flög iväg när jag skulle sitta upp och var allmänt crazy under ridturen... Som var tänkt att bara vara en skrittrunda.. Efter typ 2 min kände jag att det går inte att skritta så lät henne få trava på framåt, jäklar vad hon frustade och skakade på huvudet.  Tror hon tyckte det var skönt att få röra lite på sig ;) 


Efter att hon fått dampa ur sig den mesta överskottsenergin så kortade jag tyglarna och red henne ner till riktig skritt. Tuuungt säte haha. Men hon blev riktigt fin när hon slappna av, fångar upp henne genom att flytta henne i skänkelvikningar och variera mellan att flytta bara för en inner om man säger eller för ytter och ha henne ställd åt andra hållet för att stretcha lite igenom kroppen och få med rumpestumpen. Sjukt fin sedan gjorde jag det i långsam trav med men med fokus på att hon ska bjuda fram och va rakt under mig hela tiden. Sedan fick hon trava i en lite djupare form innan hon fick långa tyglar och...börja takta igen -.- 
När jag kom tillbaka satt den lilla fan och yla/skällde och pep. Alltså det är så psykiskt påfrestande att höra det där ljudet, glömde allt och var helt disträ. Dom i stallet måste trott att jag var helt knäpp haha. Sen ringde jag mamma för att returnera den lilla odågan. Så nu slipper vi han en dag. Marcus måste dock ha han på fredag för då ska vi på jobbet  (ja hela min familj alltså) upp till sthlm för taket off med hela Statoil. Bästa eventet på hela året, o sjukt kul fest brukar det bli =D Då ska även Mackan ta hand om stallet så det bli spännande ;) 


Frida Bergman

Haha oh jobbig hund :p
Vad fint stallet ser ut, måste komma och kolla någon dag :D

Svar: =D
Julia

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress