Pay and Jump
Idag var det pay and jump på vikbolandet. Jag hoppade 60 och 70 cm då vi inte hoppat sen i december! Sista p&j i december så stod hon emot väldigt mycket och var extremt seg. Nu är ju tänderna och benet bra så hoppades iaf att hon skulle kännas bättre nu.  Men hon är ju lite lurig, ibland kan hon va hur seg som helst som häromdagen i ridhuset och sedan kan hon vara pigg och framåt andra dagar. Men beredde mig mentalt på att hon skulle vara seg fast hon var lite prillig när jag började rida. Hon vänjer sig ju väldigt fort vid nya platser, så skönt! 

Red bara fram lite snabbt för att spara energi till inne på banan och det verkade som en bra strategi blandat med vila dagen innan haha! För hon kändes väldigt pigg hela dagen idag och bjöd jättefin på hinder! I första klassen körde vi dock Mulle och Molly style med mig hängandes i tyglarna och hon kravla sig runt banan i stort sett själv ;) i andra klassen var jag mer närvarande och red fram till varje hinder så där fick jag en mycket bättre känsla! Sjukt nöjd även oss idag, måste hitta en tränare i Norrköping nu så vi kan komma igång mer!! =D

 
Sofia

Hej! Jag har ramlat in lite på din blogg här och läst ett tag nu och vart lite nyfiken på vad som hände med tränaren som du hade innan?
jätteroligt blogg att följa!

Svar: Hmm kan det vara Emelie du pratar om? Egentligen ingenting hade ett litet avbrott nu i vinter och sen har vi inte kommit igång igen bara! hon bor i Nyköping så är en bit att åka så har tänkt att hitta någon som kanske är lite närmare!=) annars är hon hur duktig som helst!
Julia

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress