Massage kurs
I fredags kväll var jag på första kurstillfället av hästmassagekursen. Gick igenom lite övergripande hästen största muskler från ryggen och bak samt övade på att massera dessa på riktiga hästar för att få till tekniken till våra egna hästar. Nu såhär efteråt känner jag mig övertygad om att Orlandia inte är riktigt bra i bak ännu. Upplever att hon inte spårar riktigt och har det jobbigt att sätta under ena bakbenet riktigt. Så tänkte kolla upp om det finns något liknande naprapat fast till hästar då det inte skulle förvåna mig om låsningen i bäckenet har gått tillbaka eftersom hon säkerligen gått med det ett tag och musklerna har format sig efter hur hon ser ut nu. Så det vill jag kolla upp nu innan vi kör på för fullt så det blir rätt från början och slippa få dessa problem längre fram när det förmodligen slår till hårdare. Mycket intressant och lärorikt tyckte jag samt gav mig ett uppvaknande! Ser fram emot nästa söndag då vi fortsätter!=) 

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress