Lite blåsigt....
Tjaaa det blåser lite. Är påväg in till Norrköping för att gå på julgalan med gamla jobbet. Får åka as sakta och sick sacka mellan träden som ligger välta över vägen... Lite otäckt faktiskt. Och vi red i det här vädret idag? Trodde att det skulle ge med sig 😂 Har iaf haft en kanon dag i stallet med Madde. Fixade hennes stall idag för hon mådde inte bra alls och så fick jag rida en av hennes hästar, Sunny! 


Det var superkul och otroligt lärorikt. Hon var ju lite prillig kan man säga i den här blåsten som var idag så fick lite extra skjuts ibland 😂 Men så jäkla fin när vi hitta rätt båda två, mumma! Så kul att rida en häst med lite egen motor, resultatet när man gör rätt kommer så jäkla fort då. Efter jag ridit henne var det dags för lilla Ollis. Hon kändes förvånansvärt fin trots att hon inte ville gå emot regnet och blåsten. Joggade bara runt i trav och galopp, helt okomplicerat. Fokuserade på att hon ska ta bettet och söka sig fram. Att jag vågar rida henne utanför hennes trivseltempo och bara vara mjuk, göra en sak i taget. Skitfin i galoppen, rund och låg o avslappnad! =) Får se hur vädret är imorgon kväll annars måste jag nog testa en gång till. Har kört några dagar nu med back on track täcke och märker redan stor skillnad. Efter Linda Fång var hon supermjuk i rumpan och länden iaf på ena sidan. Sådär så man kan bolla muskeln, detta gick inte på ryggen förut men idag efter jag ridit så gick det!! ( överlycklig) Äntligen, känns som vi är på rätt väg och är så glad att ha träffat Madde för det känns som vi har lite samma tänk när det gäller ridningen. Ännu en pusselbit närmre till att hitta min egen grund att stå på, so to speak =) 

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress