23 Deciembre
God morgon, God morgon och God Jul! ( Still weird)
Ligger och drar mig i sängen, sovit som en påse skit, känner mig helt slut.... Efter uppesittarkvällen ( Där jag förövrigt inte vann någon ny bil...-.-) så däckade jag på mattan tillsammans med vovvarna. Skapligt ont i ryggen idag känner jag! Men strax ska jag ta tag i mig själv och gå ut i stallet, det är ju fan mörkt fortfarande... Jo men nuuu kommer jag ihåg vad jag skulle berätta om. Findus tycker nämligen jag uppdaterar lite dåligt så here we go ;)
 
Blev lite avis när jag såg att Frida (friidabergman.blogg.se) hade hoppat med sin lilla pärla, bestämde i måndags att Ollis skulle få en dags vila på tisdagen och sedan skulle vi hoppa lite studs lr något igår. Göra något annat helt enkelt, blev som sagt lite inspirerad av Frida så det blev tre bommar på mittlinjen med 6m mellan varje och en oxer på slutet. Har ju lite mindre ridbana nu för tiden men det fick plats, det satte en på prov att ha kontroll på grejjerna hela vägen. Skarp sväng in och skarp sväng efter.
 
Red fram henne i alla gångarter, hon kändes vääääldigt stallmodig och stod emot på ena kortsidan(mot utgången). Men vi körde på, satt bara med och lät henne få gå fram ur det själv. Ap mkt jobbigare för henne ;) Red på serien och började med ett enkelt kryss bara första gångerna för att jag skulle hitta rätt ridning. Tyckte hon var lugn och fin men sprättig efter sista hindret så bad mamma kolla på. Mitt fokus låg på att just göra ingenting och låta henne sköta allt men tydligen så knep jag iväg henne innan hindret iaf. Så då fick jag tänka ännu mer på att bara vänta och då, poff. Hoppade hon superfint, inga problem efter hindret och fick en mycket mer bärig galopp helt plötsligt i svängarna. Höjde upp till en oxer och hoppade några gånger, red noggranna vägar där hon verkligen fick runda sig i hörnen och inte sticka iväg. Supernöjd är jag! Blir ju bara lite kortare pass än så länge men det var roligt, jag behövde få lite blodad tand!
 
Har lite roliga saker som händer men tänker hålla lite på det tills jag vet att det blir av. Håller tummarna iaf ....;)
 
 
 
 Otålig banana-horze
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress