Ridbanan
Idag har vi invigt ridbanan jag och Orlandia, iaf med att jag sitter på. Inte lika roligt som att springa på stubbåkrarna tyckte hon men det gick an... 

Var sjukt opepp på att rida idag! Äckligt väder och fruktansvärt trött, passet blev därefter med kan jag säga men ändå nöjd, och hon fick sträcka på benen lite. 

Värmde upp med lite volter åt olika håll hela tiden, bytte varv mycket och igångsättningar till trav för att få henne lite allertare fram. Kändes fin i traven det är bara jag som ska lugna mig och inte "hetsa" på henne, så van vid Cora som stressar så mycket hela tiden så det känns som Orlandia är sjukt seg. Men det var hon faktiskt inte, däremot märks det att hon inte orkar så länge ännu så vi körde bara en kortis. Väldigt stel med men blandade lite skänkelvikningarna till volt och tvärtom så hon blev riktigt fin faktiskt sen orkade jag inte hålla ihop hela ekipaget så länge jag heller men blev några guldstunder! Galoppen gick inte alls, så lät henne bara galoppera igenom några varv åt båda hållen innan jag skrittade av. 

Vill träna. Nuuu.

Fick inte plats i bild 

Bada häst 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress