Making progress!
Wohoo idag var min pålle pigg på ridbanan!!! 🌟🌟🌟🌟

Började med att skritta ut henne och redan där tränade jag på att öka och minska skritten. För det var vad som komma skall om man säger så ;) 

Red denna övning idag:

(http://www.jumpclub.se/cavalettiovning/ )

Hon kändes riktigt bra redan från början faktiskt och var verkligen lyhörd! Precis som jag vill att hon ska va, började med att värma upp med igångsättningar, flytta lite och att jag ska kunna rida i en takt och kunna öka och minska steget utan att springer iväg eller att hon dör när jag minskar ner steget. Jätteduktig!! Och så himla med på vad jag ville. 

Sedan red jag övningen på bilden med cavaletti i hörnen och på diagonalen, tog den i delar först och den första serien som var normal avstånd red jag bara på som vanligt, försökte få henne att arbeta över den lugnt och avslappnad men hon gick direkt emot innerskänkeln och sprang iväg så det började inte så bra haha! Men låg och rulla över det hörnet några gånger med lite längre tygel och lätt sits så tillslut kunde jag börja plocka upp henne och forma kring min inner. Resten av banan gick mycket bra, red diagonalen som en egen del med och red åttor över den först. Jättebra för på diagonalen har man inget stöd från staketet så jag fick direkt kvitto på när jag inte hade henne med mig. Fick göra den några gånger för att få fatt på alla delar men sen OJ så fin hon var!!!! Lyckorus!! Så mjuk, alert och samarbetsvillig :D 

Avslutade med lite galopparbete, att jag ska kunna ställa henne lite utåt och inåt. Så ena långsidan ställde jag utåt och andra inåt. Red även stora volten där jag flyttade henne undan min ytterskänkel och hon var riktigt duktig, kämpade på som tusan och hon orkar inte riktigt ännu men kunde samla ihop henne några steg och sen lät jag henne gå fram. Väldigt reglerbar faktiskt , inte känt detta innan ;) 

 Helt i extas över hur fin min lilla ponnybus var idag =D 



❤️❤️❤️


Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress