Olle
Idag red jag för första gången sen kolikanfallet i början på veckan. Hon såg piggare ut kl 4 på morgonen och efter det har hon sett oförskämt frisk och pigg ut! Så bara promenerat med henne för kändes lite elakt att spänna sadelgjord och sitta på henne om hon fortfarande hade ont i magen. Men inte märkt något konstigt efter nu så hoppas vi slipper det i framtiden! Fixat så hon ska få hönät i hagen så hon kan äta under dagen med. Har även köpt loppfrö som jag hört mycket gott om när det kommer till kolikkänningar. 

Skrittade ut en sväng idag iaf och jäklar vad pigg hon var, tror aldrig hon har skrittat så fort som hon gjort idag haha! Inte mig emot ;) 

Skrittade henne mestadels på lång tygel men samlade upp henne emallanåt och formade runt innern i båda hållen, kändes väldigt fin faktiskt. Joggade henne lite i trav med och fokuserade på att jag ska kunna lätta utan att hon springer iväg och att jag kunde länga ut henne och lägga henne i en lägre form. Första gången det faktiskt funkat och hon var helt avslappnad från början! Så det var roligt att få till lite arbete ute med ;) 



Rådjursbäbis❤️
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress