Monday!
Hellu Hellu!
Länge sen igen, blir så trött för varje gång jag verkligen lägger ned tid på att göra ett bra inlägg blir det något cp & inget sparas :O morr! 

I fredags var iaf equiterapeuten ute o kollade igenom hästarna. Var ju rädd för att Coras rygg var helt av eller något då hon fortfarande har en knöl på ryggen... Men det var tydligen ingen fara, hon reagerade inte på något där så han trodde inte det var någon fara. Däääremot har hon på senaste tiden kliat arslet av sig mot allt hon hittar i boxen, har tidigare sett det som ett typ tvångsympton nästan. Typ alltid när hon är stressad men känns som det blivit mycket värre nu när hon inte har "gått" något alls... Vet inte om det beror som sagt på stress eller om det faktiskt är något exem liknande... Hon har ju inte haft något sådant innan"/ så får se, kan börja sätta igång henne nu när hon är friskförklarad iaf så får jag se om det ger sig med lite aktivering, tills dess är det väll bara att tvätta o smörja.




Positiva nyheten var att hon såg riktigt fin ut i ryggen, det förväntade jag mig faktiskt inte pga trång sadel & man vet ju inte hur ens ridning påverkar hästen men mitt mål har ju varit att kunna rida henne avslappnad så något måste ju ha blivit rätt! Annars var det inget hon reagerade på, lite nedanför knäna fram men det skulle jag bara massera med liniment :) nöjd tjej!! 



Min söta åsna hos hovslagaren ;) 


Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress