Saturday!

Phuuu är så trött. Jobbar 4 nätter nu i helgen och det är något som satt sig i min hjärna så nu kan jag helt plötsligt inte sova när jag jobbar natt längre. Idag somna jag ca 9 och vaknade helt pigg vid kl 12?! 😩😩 Har två nätter kvar, kommer ju dö 😝


Igår blev det vila för pållarna. Mest för att matte behövde det. Och det märktes på Olle idag, hon behöver verkligen göra något varje dag för att stimulera henne. När jag visslade på dom i hagen så flyger hon rätt upp i luften, kör lite rodeo och kommer i 300 blås mot grinden. Alltså?! 😂 Hon är tacksam att lära inkallning på haha!

Började jobba henne på grusvägen med lite GW. Tränade på att behålla schwunget i bakbenen trots att vi försöker oss på skolorna samt att kunna öka och minska tempo men behålla samma aktivitet bak. Finns mycket att fila på! :) 

Checkade också av om jag går i mitten på vägen, överböjer jag henne eller håller hon upp yttersidan med? Så fort hon tappar sin ytterbog är det lin ytteraxel som ramlat fram. Sträcker jag lite på mig och får bak axeln något så får jag direkt med hennes ytterbog. Sjukaste, eller hur?

Idag fick jag faktiskt till något som börjar likna en öppna, det är svårt att få med ytterbogen in och framförallt hålla den där men det släppte lite idag faktiskt. Det är ju jag som ska lära mig att föra min kropp, sen hänger ju hon bara efter. 🙄🙄 Thats the hard part! 

Efter det körde jag en stund på banan där jag ville fokusera på att befästa mina kommandon. Start, stopp, trav, galopp och nyanser i dessa. Vill få ordning på the basics och att hon blir lyhörd för mina hjälper.

Har haft stora problem att få henne i galopp och framförallt att hålla den men idag gick det väldigt många steg framåt. Nu fattar hon direkt och slår i princip aldrig om till korsgalopp. Fick påminna henne lite om att hålla igång galoppen men det kommer bli bra när hon får mer ork och muskler! Väldigt nöjd med tjejen idag och att jag hade en plan som jag fullföljde, båda kändes nöjda efter vårt pass! 💕

Hagarna börjar bli klara! Snart ska ridbanan få trästaket med 😄
Lilla bäbis-face ❤️
Mys i hagen ❤️
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress