Vi lever!
Skulle bara meddela att vi lever! Har så sjukt mycket att göra så hinner knappt andas :P Hoppade över att åka till ridhuset den här veckan då jag känner att det blivit lite mycket nu.  Vill hinna rida lite "vanligt" med, så den här veckan har jag longerat henne, ridit ut och så har hon vilat lite. 
Har även provat mina nyvunna massagekunskaper och fick bra resultat! Hittade (obs. jag är noob) inte så mycket spända muskler i rumpan som jag gjorde på övningshästen jag hade på kursen men i halsen/nacken kändes det som värsta knuten mitt på ungefär. Masserade där ett tag och smörjde med liniment och efter ett tag började hon gäspa och "vädra " ut som de ska göra om man fått igång musklerna. Joggade henne lite dagen efter och höger sidan som är helt galet stel kändes så sjukt mycket bättre!! Men ska nog ta ut en equiterapeut som sagt, vill bara hitta en bra! Ju mer man lär sig desto mer inser man hur mycket okunniga folk som slänger sig med titlar de inte ens kan leva upp till. Ska även ha ny hovslagare och har läst massor för jag vill inte ha vilken som helst, hittat en kille men han bodde ett tag härifrån så ska kolla om han kan tänka sig att ta sig an norrköping ;) Aja nu ska jag sova för klockan ringer snart igen.... buhuuuu 

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress