Hästvakt 🦄
Den här helgen är jag hästvakt åt min kära kusins lilla arab sto. Det är superkul och hon har även gett mig det stora förtroendet att få motionera henne under dessa dagar med. Lyllos mig 😍

Igår körde det ihop sig rejält efter jobbet så jag kom sent på kvällen till stallet med världens huvudvärk. Därför kikade jag bara till henne lite snabbt så att allt såg bra ut och skämde bort henne med lite morötter. ( Försökte ställa mig in hos damen..) 

Idag tänkte jag att jag skulle ta vara på dagen så hade först tänkt rida ut men när jag stod och fixade henne så kände jag att det kanske är smart att känna på vad det är för något jag sitter på innan jag ger mig ut så vi körde ett litet pass på banan idag istället. 

Värmde upp utomhus avsuttet med en promenad där jag checkade av lite GW med henne för att mjuka upp henne samt lite igångsättningar skritt-trav så hon kom igång lite. Hon var väldigt med på noterna och kändes glad 😄 

Körde sen ett litet pass på banan där jag kände in min sits ordentligt och lekte lite med sökningen till handen, ställning och böjning i skritt och trav. Hon vad så sjukt lyhörd så det var nästan läskigt, jag behövde bara tänka var jag ville flytta tyngdpunkten så var hon där. Magisk häst!

Vet att hon har lite kämpigt i kroppen så tog det väldigt stillsamt med mycket pauser så hon inte skulle behöva känna att hon inte orkade med. Hon var otroligt ambitiös och det var så lätt stt skifta mellan skolorna där jag dels kunde flytta framdelen in på volten i en öppna eller placera bakdelen från spåret i samma skola. Det har jag bara kunnat drömma om innan så det var sjukt häftigt att få sitta och leka på en "vanlig" häst. 😍 

Testade skolorna i skritt och trav samt tränade på varvbyten med enbart min sits. Galet häftig alltsååååå. Var helt extas efteråt.
En dag kanske man får en sån häst 🤭😏

Det var sjukt kul och väldigt roligt att känna för mig själv att allt nördande faktiskt betalar sig även fast jag inte rider mycket så får jag ut så sjukt mycket mer nu än någonsin tidigare. Det är kul och lätt att rida, både för mig och hästen. Det är ju så det ska kännas och kommer alltid vara något jag eftersträvar i min ridning.

Imorgon ska vi nog fånga dagen då det ska vara 15 plusgrader och bege oss ut på en liten tur. 😃  Man får ju passa på när man inte själv har en häst att rida på. Just rida ut i skogen är något jag kan sakna såååå mycket, bara att få skritta ut. Åh underbara tanke... 🦄

(null)

(null)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress