2017

Hej allesammans,


Det var inte igår. 🤔 
Senaste bloggposten var 1,5 år sedan och samtidigt när jag läser det känns det som igår. Åren som gått har varit så otroligt händelserika och tyvärr inte endast med goda förlopp. Jag har mött mina värsta fiender under denna tid och tagit mig över och genom saker som jag inte kunnat föreställa mig i mitt tidigare liv.

Jag har varit vilsen och tappat bort mig själv fler gånger än jag kan räkna till känns det som men har nu påbörjat en väg som vad jag känner är den bästa resan någonsin och som kommer göra mig till den människa jag verkligen är och som jag kan stå för igenom hela min jäkla kropp. Det är min förhoppning i varje fall och anledningen till att jag skriver detta, nu, är för att jag saknar att kunna gå in och läsa, mina tankar, resonemang och kunna minnas hur mitt liv var. Tid får en att förlora reson och jag vill kunna se tillbaka på något äkta. Om ni förstår hur jag menar...

I och med att man växer och utvecklas för var dag som går så är det otroligt givande att kunna gå tillbaka och minnas hur man faktiskt var, samt kunna läsa om det vardagliga. Det man tar för givet nu är något man kan sakna och minnas med glädje om några år. 

Den här bloggen var lite som en dagbok för mig och även om jag inte skrivit så privat så kan jag ändå känna exakt hur jag mår när jag sitter där och skriver min bloggpost för sisådär 2 år sedan. Det vill jag ta tillbaka och ni får mer än gärna följa mig, jag är glad om jag kan skänka någon en tankeställare eller ett tips om livet och jag tar tacksamt emot era! 

Jag ska utveckla mig men detta blir en kort introduktion. Jag skulle kunna skriva en bok om det passerade året och jag ska uppdatera er om Orlandia men det kräver tid och tålamod att få ihop allting på ett acceptabelt sätt...😂

Summa av summarum: Orlandia är diagnostiserad med kissing spines där tornutskotten är sammanväxta på två ställen. Det är där jag utgår från nu och hoppas att tillsammans med veterinär och terapeuter kunna hitta ett liv där hon kan fungera och få den stimulans och fysisk rörelse som hon behöver. Om ni inte förstått det innan så gör jag allt för den lilla hästen. 💕 

To be continued...

Frida bergman

Wihoooooo det var verkligen på tiden! :D
Håller alla tummar för dig och fina ollis!

Svar: Haha oj att du ens kikar in här! 😂 Tack snälla! 🙏
jsvalberg.blogg.se

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress