Fredag, äntligeeen!
Sitter bänkad framför idol, nyss ätit revbenspjäll och potatissallad till middag. Kändes lagom avancerat efter en hel kväll i stallet och en fullspäckad vecka! 

Igår gick Orlandia i skritten och efter det stod det badning på schemat. Supermysigt att vara helt själv i stallet och bara få pyssla o mysa hur länge som helst! Idag red jag en stund på fältet, galen häst som gärna ville köra race mest hela tiden😂 Passade på att försöka utnyttja energin till något positivt även om det är svårt att få till något superbra jobb när hon är så på tårna som hon var idag. Men vi red volter, åttor, vändningar för ytter runt hösilagebalar och sladdis skänkelvikningar för att verkligen stretcha o mjuka upp. Hon känns riktigt bra. Har ridit på nova bett några dagar denna vecka och även om det är aningens för kort så upplevde jag att hon tog metallbettet som jag bytte till idag,betydligt bättre än någonsin innan. Hon vill inte riktigt ta stöd på det och jag som inte är världens stabilaste ryttare heller gör henne inte direkt rättvisa. Så jag ska nog införskaffa ett nova fast ett som passar som jag kan rida en period på? Just för att få upp det här förtroendet för bettet som inte funnits på ett vanligt tredelat som det ska. Har även kikat lite på sprenger bett men så osäker, tråkigt att lägga ut så mkt pengar om hon ändå inte gillar det....  mja vi får se, det där med bett är ju en djungel!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress