puuuh!
Nu kan jag äntligen pusta ut. Vilken helvetesvecka det varit, har haft fullt upp från morgon till kväll precis varje dag! Nu är det iaf stort sett klart att Cora är såld och kommer flytta till sitt nya hem till slutet av november. Världens gulligaste familj och dom är helt kära i henne😍 Helt övertygad att det här kommer bli hur bra som helst, hon kommer inte bo så långt ifrån heller så hoppas kunna hålla kontakten o få hälsa på henne ibland med. Fina ponnyn ❤

Orlandia har fått hamna i sista hand den här veckan, promenerat och gått i skritten. Blev några barbacka turer ute o på banan men bara för att röra sig lite. Igår var första gången jag tänkte rida lite mer på banan, ja ha sadel på alltså ;) Hade med mig syrran och såg fram emot en superhärlig kväll I stallet... men icke. Tog ut henne ur boxen och regerade direkt på att hon såg stel ut när jag ledde henne... Sa till Andy att jag slänger ut henne i skritten en stund innan om hon har lite träningvärk sedan igår så hinner hon mjukas upp lite. 

När jag tog in för att rykta såg jag direkt att rumpan inte såg ut som den brukar. Hon var lix trekantig från sidan sett, har en knöl längs ryggraden och kändes lite varm och svullen. Tog ut och linade henne några varv för att se om hon halta eller om jag såg något konstigt. Benen rörde sig som vanligt när man kolla på dem så att säga, däremot såg hon spänd och typ stelopererad ut i ryggen. Ömmade typ inget så masserade försiktigt igenom henne med liniment. Ska äta fars-dag frukost hos pappa nu sedan är planen att åka dit och kolla till henne hur det ser ut idag... Kan tänka mig att hon typ gått omkull för det syntes att de hade sprungit idag, eller om hon rullat på någonting och därav bulan på ryggen. Hm dessa hästar alltså! 

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress