Lördag 28 November
Good day!
Satte precis ner rumpisen i soffan efter att ha skjutsat in Marcus till Norrköping, han ska på galej med sina jobbarkompisar hela dagen så blir till att skjutsa honom ikväll med. Så satans trist väder, har ingen energi till något men tänkte släpa mig till stallet snart iaf. Var på besök hos Linda Fång (Equiterapeut) i tisdags där Orlandia blev helt genomkollad. Har lite att jobba med, snett musklad som jag visste sedan innan, dock svårt att göra något åt när man aldrig får rida igenom hästjäkeln. Behöver träna upp magmusklerna, såklart men hon trodde att hon aldrig hade fått tillbaka sin grundstabilitet där efter sin fölning. Hon misstänkte även att hon blivit sparkad på höger bak, lite svullen där så det lasrade hon för snabbare läkning. Det knäcktes, masserades och jag fick med mig mycket tips hem som jag kan arbeta med. Hon föreslog att jag red några dagar för att känna om jag kände någon skillnad annars tyckte hon att jag skulle åka o kolla upp henne pga "skadan" på ryggen som hände för ca 2v sedan.
Red första dagen barbacka men efter det har jag bara promenerat med henne och stretchat samt masserat de ställen där jag vet att hon är spänd. Longerade henne en snabbis igår för att se om hon var halt eller ej efter några dagar med lite rörelse. Hon är galet stel, kan knappt springa på volt utan det blir som fyrkanter. Blää vad jag ruttnar på den här skiten snart alltså. Kan hon bara få vara bra, det känns som jag aldrig får en ärlig chans att ens få göra skillnad på henne. Blö.
Nu ska jag börja rida henne, några dagar i skritt och sedan börja jogga är min plan så får vi se hur hon känns eller vad som händer. Ber till gud att det inte bryter ut något, jag orkar inte!
 
Hon känns rätt bra på nya bettet iaf,håller inte alls på o fipplar som hon gjorde med sitt gamla bett men inte så konstigt när det var alldeles för långt, inte skönt! Men med lite framåtbjudning på detta så blir det kalais tror jag!
 
 
Över ett år sedan. Detta var typ första veckan jag hade henne. Time flies och vart är vi nu...?
 
// Jag är inte bitter
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress