Långhelg
Så jäkla skönt att vara ledig från idag (torsdag) till måndag!! Händer aldrig så här ska njutas!! Började dagen på ortopedkliniken för hundar där Harlie röntgades för att kolla status på armbågar och höfter. Har inte fått resultatet ännu men han sa att de var godkända och att vi inte hade något att oroa oss över så det var skönt, varit så nervös senaste veckan... så vår lilla tjej kan fortsätta njuta av det goda livet =D
Har tagit det lite lugnt under dagen med Harlie och planterat om lite blommor hemma. Nu är klockan 18 och jag kom precis hem från stallet. Red Orlandia en stund idag, skrittade mest men joggade henne lite med. Fick bli banan idag då det blåste aset och hann bli mörkt innan jag kom ut. Passade på att träna lite grunder. Hon kändes väldigt lätt för mina hjälper vilket jag blev lite chockad över. Trodde jag skulle börja om från noll. 

Svängde lite för vikthjälperna och tränade på att göra halt med så små hjälper som möjligt. När hon var lite mer igång så tränade jag igångsättningar till trav. Red 3 steg skritt sedan trav 3 steg och sedan skritt osv. Hon kom fram jättefint efter en stund. Rider ju på hackamore nu och det kändes i början som hon stod emot lite som förut men efter ett tag så slappnade hon av och jag kände verkligen att hon tyckte det var roligt. Det känns superbra för det tyder ju ändå på att det blir en förändring nu när hon slipper ha ont när jag rider. Min fina skrutt, efteråt blev det massa morötter och mys 💖💖

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress