Hooly crap!
Ehh. .. min..häst...är...galen! 
Idag har jag varit så jävla arg, alltså fyfan vilket kaos det var 😂😂 Orlandia var helt CP, jag lyckades bli sparkad när hon bralla ut ur stallet! Planen var en långpromenad med henne och Harlie som vi brukar göra. Hade tänkt gå en runda längs kanalbanken men där stod det fullt med traktorer så var tvungen att vända för vi kom inte förbi. Hela vägen dit hade jag fått dra fram henne för hon gick så sjuuukt sakta!! Så fort vi vänder hemåt så fick hon spunk och började balanstrava och bralla så fort det åkte förbi en bil. Såklart kom det typ 15 bilar på den korta biten vi hade kvar -.- Så jävla förbannad för hon fjanta omkring och flög ut i vägen när det kom någon och bilarna stannade inte även fast hon stod med hela arslet ut i vägen?? Plus att ja hade en hund som vart as rädd för att Olle sprang omkring och nästan klev på henne flera gånger, kaos!! (Förbannad på mig själv för att jag ens tog med hunden). 

Fine, slängde in hunden i stallet och tänkte att jag longera henne lite för det här kommer ju inte funka om ett par dagar till. Så gick med henne en bit till så hon började slappna av sedan longerade jag henne på banan så hon fick springa av sig överskottsenergin. Mycket bättre efter så tänkte promenera henne kväll igen och sedan försöka hinna med såhär varje dag så hon inte exploderar varje gång jag tar ut henne. 



Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress