Så var det helg igen!
Snart dags för helg igen, dock jobbhelg denna gång! Har skrittat/travat igång Olle hela veckan ute. Nu i slutet av veckan har jag galopperat henne lite med. Hon är superpigg hela tiden och märker att hon tycker det är svin roligt att rida ut ;) har stora gärden att brumma runt på så vi lever livet ;) idag longerade jag henne en stund på förmiddagen så hon fick röra sig lite utan ryttare med. I trav och skritt var hon superfin och lyhörd. 
Men när hon ska galoppera så bara förlora hon allt lugn hon hade och bara mata med bocksprång MOT mig! Blev så jävla förbannad, och rädd eftersom jag redan blivit sparkad av henne så det sitter fast på näthinnan när hon börjar hålla på sådär. Försökte att bara mana på henne framåt så hon inte fastna i att bara stå och hoppa men lyckades inte. Hon blev bara stressad och det tog as lång tid innan jag fick stopp på henne. -.- Sen var det bara att börja om. Flytta henne i sidled, tränade på att sänka huvudet på kommando och rygga. När hon hade lugnat sig började jag om att longera i skritt och trav i båda varven och när hon började tugga / slicka sig om munnen så lät jag henne komma in till mig. Hon är en sån liten pissmärr nu när hon brunstar, inte märkt av något förut såhär mycket men nu har hon hittat en lover i hagen bredvid i form av en fjording så det är jääääkligt jobbigt att gå ifrån den! x) 

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress