Repris
Kör inlägget som skulle varit för igår nu istället så kommer ett inlägg senare med lite bilder från dagen då Marcus var med och tog några bilder i stallet =D 

Jobbade 8-16 och åkte direkt till stallet efter passet. Var galet trött och otagg men Orlandia hade vilat dagen innan så kände att jag borde åtminstone skritta ut henne så hon fick röra lite på sig. Träffade tjejerna i stallet och snackade en hel del med dem. Mockade klart stallet och stod fortfarande i valet och kvalet om jag skulle rida eller ej. Men tillslut så övertala jag och Viktoria oss själva att faktiskt rida en tur tillsammans. Det hade hunnit bli väldigt mörkt men snön lyste upp mot den klara himmelen. Så vi hoppade upp och Victoria berättade att hennes häst kunde vara lite crazy så jag var beredd på det. "Visst sa jag det är min med ibland ;) " så vi red ut längs åkern och när vi kommit några hundra meter skulle vi runda en liten dunge. Helt plötsligt ställer sig Vickans häst rakt upp helt oprovocerat och kör en liten CP runda på fältet. Stod helt chockad kvar för jag fattade inte riktigt vad som hänt! Men jag manade på Orlandia att fortsätta gå när hennes häst hade lugnat sig. Hon gick några steg sen tvärstannade båda och glodde rakt in i dungen. 

2 s senare smällde det bara till och Orlandia gjorde precis som Vickans häst gjorde innan fast rakt på hennes häst och sedan flög de iväg i galopp båda två och det tog ett tag innan vi fick stopp. Alltså i vanliga fall tvärstannar hon när jag tar i hackamoret för det är så jäkla skarpt men nu drog jag fan allt jag hade och hon stannade inte, kändes nästan som om bakbenen var framför frambenen 😂 ! Så vi konstaterade att vi rider inte förbi där vi tar andra hållet. Så följde en annan väg som ledde rakt över ett fält, sedan bestämde vi oss för att trava och precis när vi skulle fatta trav så exploderar hennes häst igen och stegrar typ 3 gånger alltså rakt upp, har aldrig sett en häst stegra så jäkla högt alltså och sedan kör hon  någon sorts bockserie, utan att spara på krutet om jag säger så. Vickan ramlade tillslut av efter att ha lyckats hålla sig kvar sjukt länge och hästen skenar hemåt. Jag kastar mig av för jag kände hur Orlandia spände upp sig och jag tänkte bara att jag sitter inte på om hon drar efter men hon lugnade sig ganska snabbt efter att jag suttit av. Så det blev att gå heeela vägen hem. Konstiga var att vi såg någon med pannlampa på gårdsplanen från där vi gick så då kände vi "skönt då har någon fångat hästen" men när vi kom dit så stod hon där alldeles ensam :S Vi hoppade upp igen och red lite på ridbanan för Vickan ville inte att hon skulle vinna men väl på ridbanan så gjorde hon ingenting igen. 

Ja låt oss säga att min häst är så sjuuukt snäll och kommer aldrig kalla henne galen igen haha! 😂😂 


Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress