Hoppövning - Cora
Hoppade Cora lite grann häromdagen. Red samma övning som vi träna med Comedi men med största fokus på att hon skulle vara avslappnad och inte stressa iväg. Hon kändes fin men saknar inte att rida ponny alltså, fy min sits blir helt kaos, allt är så ihop tryckt på nåt vis haha! Måste träna på att stå i fältsits mer och träna upp min benstyrka så att jag kan balansera upp mig själv bättre än vad jag gör i dagsläget med. Men det var kul att få rida lite igen även om jag red jävligt as kasst när jag kollar på filmerna såhär i efterhand haha, blir alltid ett "offer" så fort någon står på backen istället för att verkligen passa på att få ut det mesta av passet. Men det ligger ju hos mig så det får jag träna på ;)
 
Cora skötte sig jättebra men var lite fjantig och kollade lite på bommarna under hela passet, så knäpp egentligen. Varje gång Andy la in typ en ny bom eller ett hinder blev hon as spänd och ba WHAAAT den va inte där nyss?! Så hoppa hon lite knasigt och spänt! Men lät henne hållas bara hon kom över och planen var att det bara skulle vara okomplicerat så hon fick lite mer självförtroende och i den här övningen kan man ju inte komma så jäkla fel så vi körde på några gånger och övade mycket på lydnaden emellan, gjorde volter innan serien och red inte an förrän hon kändes bra. Samt volt direkt efter och använda volten till att få ner farten och kunna sakta av. Här kommer en liten film från dagen:
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress