Bästhäst
Hästen känns super men jag har blivit sjuk... Känner att han där uppe verkligen inte vill att jag ska rida? Oh god whyy?? Men det skiter jag i! Tog mig en sväng ute idag i alla fall efter jobbet, as trött och snurrig i skallen men det var så mysigt att få pyssla om lilla pinglan och ge sig ut på en mysig tur bara hon och jag. Var faktiskt rätt fokuserad trots detta och tränade en hel del grunder fast endast i skritt och lite trav då. Fick stundtals riktiga wow-moments, sådana där som man kan leva på hur länge som helst och som sporrar en till att fortsätta kämpa. Är alltid helt lycklig kring henne, hon kommer bli så sjukt fin det är jag helt övertygad om och jag är faktiskt inte alls besviken över att början blev som den blev. Nu har jag fått chansen att i två veckor endast pyssla om henne en hel massa och lärt känna henne från marken så det känns helt naturligt att hoppa upp på hennes rygg nu, känns som vi redan funnit varandra. Och det är skönt!
 
Men åter till ridpasset, skrittade runt världens största stubbåker idag. Runt halmbalarna tränade jag på att ställa utåt och inåt, samt öka och minska volten. Tränade även på halter som igår och hon är sjukt duktig på det, försökte aktivera henne genom att skritta några steg sen halt, trav, halt osv. Hon blev väldigt lyhörd efter detta och riktigt pigg med, hon var verkligen sjukt seg i början. Men försöker tänka att det är kvalitét av varje gångart jag vill ha, hellre tre steg av bra trav än tre varv runt hela gärdet som inte ger någonting. Och det känns som vi kom dit idag, riktigt nöjd, i slutet kunde jag rida henne rakställd med bra tryck framåt i traven och bara räta mig(halvhalt) flytta bak skänkeln lite och hon bara flöt som smör åt ena hållet och sedan halvhalt-fram, och sedan flytta tillbaka. SÅÅÅÅ FIN, mmmhmh vad jag vill komma igång och träna dressyr nu alltså =DDD
 
 
M

Vad spännande med nya hästen och ny tränare! Du får se till att få filmat och bilder så man får följa : )

Svar: Ja ska absolut försöka bli bättre på det ;)
Julia

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress