Träna träna träna
Dags för träning på söndag igen så nu ska det träna-träna-tränas ;) Red denna bomövning på Orlandia idag:



Red ju rätt långt igår så skrittade ut en sväng först så hon fick komma igång ordentligt i kroppen innan sen började jag värma upp henne med lite igång-& avsaktningar. Var lite seg i början av passet men kom igång efter hand faktiskt, men orkar inte så länge så får lägga in mycket skritt pauser. Men lyssnade iaf bra framåt för min skänkel idag så det var roligt att det jobbet har lönat sig. Sen måste jag bara lära mig chilla och inte skynda på henne hela tiden :P 

Men det var en riktigt bra övning där jag fick koncentrera mig på hur jag red, försökte ha korta tyglar så jag hade kontakt med munnen hela tiden och det underlättade faktiskt för jag kände direkt när jag behövde göra halvhalt och att jag inte blev hängande i innertygeln utan verkligen red upp henne mot yttern i båda varven, blev väldigt mjuk och fin eftersom man bytte varv hela tiden. På långsidan la jag in galopp och i slutet kändes hon riktigt fin kom upp med ryggen och klev på otroligt bra! 

Så mycket nöjd med hennes prestation, bara jag som ska komma ikapp med min ridning med och att jag ska orka hålla ihop allt med :)


Fina tjejen 



Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress