Friiiday
Orkar inte dra någon lång utläggning om dressyrlektionen i tisdags, det har verkligen gått framåt och hon känns riktigt fräsch nu! Började träna på att kunna flytta in och ut rumpan på henne och samtidigt behålla ställningen för att få koll på alla delar. Delade även in volten i fyra spår och tränade på att flytta mellan dessa spår, in-ut-in-in-ut osv. Så fort Emelie sa in så flyttade jag in 3 steg exempelvis och när hon sa ut så flyttade jag ut 3 steg. Så mixade hon lite så för att vi skulle få koll på alla delar och att hon inte ska gå emot min ytterskänkel. Gick bra men ruskigt jobbigt!!
 
Kom inte ihåg allt vi gjorde faktiskt men tränade galopp på volten med, att flytta in och ut. Hon är ju inte så stark ännu så tränar inte så länge men man får försöka utmana henne lite såhär på träning med, och det börjar bli mycket bättre i galoppen. Travade sedan av henne på 8-volt i en lägre form och då hade jag alla delar på plats eftersom vi hade värmt upp med att flytta och att öka-minska gångarterna så hon bjöd fram asfint till bettet och jag kunde variera ställningen samt var jag ville ha henne, superfin =D Emelie är a fuckin wizard! 
 

Bild från idag när vi va ute på tur o träna lite kondis på både ponny, tjockishund och husse ;) 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress