Ouups!
Jäklar vad länge sen det var jag uppdaterade bloggen! Haha tänker alltid på vad jag ska skriva så trodde faktiskt att jag hade skrivit det mesta men insåg nu när jag skummade igenom de senaste inläggen att jag har mycket att berätta! Har hunnit träna två gånger för Emelie, en dressyr lektion i tisdags och en hopp förra torsdagen. Var även hemma en sväng igår och hoppade Cora.
 
Så får väll börja från början helt enkelt! Men kör torsdagens hoppträning i detta inlägg först:
 
Emelie kom till mitt stall för första gången och tränade bara mig och Orlandia. Vi körde lite gymnastik hoppning med en hinderserie på långsidan för att träna ryggmusklerna på henne & sedan hade vi på varje diagonal en bom -två galoppsprång och ett litet räcke. Värmde upp med långa tyglar och fokuserade bara på att hon skulle trava/ galoppera tills jag sa något annat och att hon ska suga tag i raksträckorna, gick väldigt bra, hon bjöd framåt mycket bättre än tidigare så det kändes skitbra! Stor skillnad efter att hon blivit "knäckt" med, spårar mycket bättre nu!
 
Efter den lösa framridningen gick vi in på volt och samlade upp henne, sedan red jag på bommar på volten i galopp. Gick skit i ena varvet, då kom vi knappt över haha och hon drog bara mot utgången så blev helt kantigt över!! Åh va så irriterad för det känns ju inte så svårt innan att galoppera över ett par bommar , men i andra varvet gick det mycket bättre men jag behöver träna på att få in taxeringen i min kropp för jag skjuter gärna iväg henne och jag ska även tänka på att jag ska ha galoppen klar innan bom/hinder kommer, jag ska lix inte behöva ändra något för att det kommer.
 
Efter det gick vi på diagonalerna och då red jag volt med bom först för att sedan fortstätta långsidan ner & vända upp på diagonalen över ´bom med hinder. Där fick jag verkligen träna på att få dessa två galoppsprång för jag sköt iväg henne hela tiden fast jag inte kände det själv ens haha! Och när jag väl fick in två emellan så kände jag det inte ens så ja, träna lite mer bommar & hinderkänsla för Julia YES!
 
Red likadant på andra diagonalen med, därefter körde vi på serien längs långsidan där jag först skulle trava in på bom fölt av hinder -bom -hinder bom-hinder osv. Riktigt rolig serie, älskar sånt som jag inte kan komma fel på haha =D Det gick bra, fick träna på att komma riktigt sakta in så hon verkligen fick ta i då det var en styrkeövning vi höll på med, körde denna i båda varven och efter några gånger fick jag komma in i galopp med. Duktiga Orlandia, så rolig att hoppa!! Kommer bli awesome men mer träning för bådas del återstår =)
 
 
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress