Dressyrträning round 2
Igår var det dressyrträning för Emelie igen! 2 veckor sen sist, tiden går fort, känns som jag knappt hunnit rida alls emellan haha! Hon var ganska seg även denna gång, men det går ändå åt rätt håll. Grejjen är att sitter jag och klämmer typ.. så går hon "bra" men inte överenergisk lix, men hon går i sin form och ser rätt behaglig ut( känns inte så dock). Men jag vill inte ha henne så, jag vill ha henne alert och vaken för mina hjälper. Känns ändå att hon har varit bra riden någon gång för hon vet ofta vad hon ska göra och skönt med en häst som faktiskt förstår de olika hjälpgivningarna ;) Men som sagt jag behöver jobba på att få fram henne ordentligt och vi tog flera steg fram under gårdagens träning faktiskt!
 
Tränade framdelsvändningar och skänkelvikningar bla.
Det gick ganska bra, bara jag slappnar av, inte fastnar i att skänkla flera gånger utan resultat utan hellre en gång ordentligt och sen berömma när hon går fram. Så det var stor skillnad på henne från sist, har även tränat galoppen en del hemma så det gick mycket bättre den här gången. Blir sådan skillnad när jag spänner magen, får upp henne jättefint framför mig och hon har så häftig galopp!! Trav med men mumma, vill bara spola fram tiden tills man har hittat varandra lite mer :D
 
Körde en liten bana där man skulle lägga en volt i ena hörnet på kortsidan, sedan rida rakt in på medelinjen och flytta utåt spåret, när man kom ut där skulle man lägga en 10m volt inåt och när man sedan kom ut på spåret igen skulle man hålla kvar samma ställning och fortsätta flytta i en öppna längs det som var kvar av långsidan. Riktigt bra övning, och bitvis kändes hon skitfin!
Väldigt peppad på att fortsätta träna nu =D Men nu ska jag iväg till stallet och pussa på min lilla böna, blir en skrittur ute idag så hon får sträcka lite på sig!
 
 
 
 
 
 
 
F

Hon ser skitfin ut på bilderna Julia!

Svar: Tack!=)
Julia

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress