Yes!
Idag var både jag och min häst på top!! Provade att rida på mitt nova-bett och jäklar vilken skillnad, hon är så sjukt känslig i munnen och detta är ett rakt gummibett så det blev genast så mycket stabilare och jag kunde ta en förhållning utan att hon kastade upp huvudet som hon brukar göra! Så det var bara att hålla stilla hand och driva fram så gick hon som en jäkla klocka:D

Red fram på lösa tyglar och var noga med att hon inte fick springa ifrån mig bara för att jag inte höll i munnen, ställde ut och in, la volter och red tempoväxlingar, sedan samma sak i galopp. Stod i lätt sits för att träna mig själv och låta henne rulla på och komma igång bara, samma här volter ställa ut och in men behålla framåtbjudningen hela hela tiden. Skitfin! 

Hade en upphöjd bom på ena volten som jag red över i galopp och ökade, minskade stegen. Sen cavaletti över medellinjen med några upphöjda bommar även här som jag red som "fyrkantiga" serpentiner över och mycket åttor så jag ställde om hela tiden så hon mjuknar. Var ett riktigt kanonpass och jag red bra och hästen var exemplarisk och lugn för en gångs skull :D imorgon blir det en lugn runda i skogen efter jobbet :)


Trött hest



Gården :)


Fina Colan ❤️
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress