Hoppning!
Idag var det hoppning på schemat. Red ut en sväng innan så hon var ordentligt framriden innan jag började. Man får ju så mycket gratis ute! Hon kändes lite stressig att rida idag dock, typ som hon var i början när jag köpte henne, reagera as starkt på allt jag gjorde och sprang ifrån mig. Gick rätt bra ändå tycker jag, är ju trots allt livrädd för att hoppa så kanske hade sin lilla påverkan på dagens ridning ;) Cora var duktig iaf, så skönt att ha en häst som man inte behöver tänka på att hon ska vägra. Inte en tendens har hon fast jag är spänd. Så duktig liten ponny, så det var faktiskt riktigt roligt att hoppa idag. Däremot suger jag på avstånd... fyfan nästa gång får andy vara med så det blir rätt! Inte lätt att ha med en kille heller som fattar 0 haha! Aja Cora skötte sig verkligen superbra så är riktigt nöjd med dagens insats! Måste hoppa lite oftare så jag kan börja träna snart, skulle vara roligt =)
 
 
På filmen nedan var det jag tränade, hade två hinder till likadant med bom innan & efter. Tanken är att hon skulle börja hoppa ett lite rundare språng, men nästa gång ska jag släppa på tyglarna så hon får jobba själv över hindret. Det var ju lite det som var tanken... glömde den lilla detaljen :P Fel avstånd var det med, men aja man lär sig av sina misstag haha ;)
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress