Dressyrträning fredags
Fan vad tiden rullar iväg hela tiden, var helt säker på att jag hade bloggat om min dressyrträning i fredags men icke ;) hur som helst gick det så jäkla bra! Tänkte att jag inte skulle ha så high hopes eftersom vi inte tränat något under hela vintern, men jäklar vilken skillnad det blivit på henne. Stadig i formen och jag har ändrat massor med min sits så gick fruktansvärt bra!! Började med Kyras ABc som sitter rätt bra nu, sen trav serpentin med avsaktning till skritt på medellinjen. När det gick bra gjorde vi även halt där det tidigare var skritt. Fick lära mig att verkligen rida in i avbrotten, stor skillnad! Shit men jobbigt ;) sedan red vi serpentinen och gjorde bara en halvhalt istället på medellinjen. 

Sen blev det galoppjobb, fast typ bara en serpentin, som en åtta fast du ska ha serpentin kurvan istället. Och så skulle det först vara trav på medellinjen några steg sen ny galopp, gick sådär hon sprang ifrån mig typ hela tiden för jag tappa yttern i rakställningen-.- provade även till skritt och halt och då gick det mycket bättre,  hon är ju så hispig så kunde vara mycket stabilare i de gångarterna. Räcker med att man råkar studsa henne en gång för mkt så förstör man hela takten och allt så springer hon iväg, sjukt känslig :p

Sedan blev det galopp på volt där jag gjorde halt på det öppna spåret. När det gick bra gjorde jag bara en halvhalt i galoppen så hon saktade in lite sen red jag på framåt igen. Efter det gjorde jag samma sak fast lät henne ligga kvar i den lite saltare galoppen och gav henne lire tygel så hon fick mjukna o bära sig själv, sen fram igen. AS FIN! Så sjukt skön känsla att kunna stanna och samla utan att ta i tyglarna 😍! Min fina ponny längtar till nästa träning :D

Morotsälskarn! 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress