Skit ...
Taggad på att äntligen få komma hem och rida, hann rida 2 ggr varav gårdagens uteritt var katastrof rent ut sagt.. Såhär i efterhand berodde det nog på massor med äckliga insekter samt träningsvärk från tidigare pass kanske? Såg fram emot en lugn Skogsrunda men redan 2 m efter sista hagarna vid stallet började cora fjanta sig för minsta lilla och vägrade gå framåt typ.. Fruktansvärt stallmodig. 

Fortsatte i hopp om att det skulle ge sig när jag kom utom synhåll från de andra hästarna med icke.. Hon var as tittig hela ridturen( vilket hon inte brukar vara) och as stel i högersidan. Det brukar hon vara men det brukar ge efter lite när man mjukat upp med sidvärtesrörelser och annat lösgörande arbete men näää. Så tänkte jag skiter i att rida "ordentligt" så klättra henne lite ist och tog en galopp innan jag ledsna och vände hem, då jävlar gick det fort och utan att fjanta för ngt?! Ponnyjäkel! Så red en volt på ett vallen och bort från "hem" gick det slingrigt och i 1 km i timmen sen körde hon ponny-utåtställd-1cmkorthals-sväng och full fart hemåt. Fyfan jag va såååå arg. Så släppte tyglarna och satte på musik för att lugna mina känslor. Idag inte sugen på att gå till stallet. Vilket jag inte kan heller för direkt efter ridturen när jag kom hem då, slockna ja o vakna upp imorse med världens dyngförkylning. :( no fun, legat i soffan hela dagen!

En rolig sak jag ser fram emot iaf är utställning med Harlie i augusti, förft i Norrköping och dagen efter i Eskilstuna. Debuten för oss båda så det blir ... Spännande ;) och går de dåligt på hästsidan så går det bra på hundsidan. Gårdagens spår gick så jäkla bra, la nog det längsta hittills ca 250 m med 3 spårpinnar inkl slut i en "u-form", dessutom gick det lite i uppförsbacke på vissa ställen och hon var riktigt duktig! 

Lite disträ första biten men efter första pinnen kom hon in i ett jättebra spår-Mode och ba kickassade resterande, stolt matte!! Över stigar o allt, bästa tjejen❤️ 

Bada i Norrlands-å på semestern;)
Var tvungen. Hon är ju sååå söt!! 

O min fula grishäst som jag inte är alla glad på just nu 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress