Måste bara...
Flika in om min underbara kvällsritt igår kväll längs Göta kanal! De har som (säkert) sagt tagit bort ridförbudet där så det är perfekt att träna kondition på, flera mil av bara smal grusväg precis längs kanalen. Drömmen! 

Men det var inte vad jag tränade igår, bestämde sent att jag nog f*n skulle rida iallafall för vi måste ju komma igång lix. Så tog på mig ett par shorts och drog iväg till stallet, tog några borstar och tränset och fixade i ordning Colan i hagen. Snabbt & smidigt ;)

Var inte direkt jätteinspirerad till en början men vet ju vad jag har att träna på med mig själv och det är att få igång min drivning och slappna av samt inte draaaa i innertygeln. Så det tränade jag på, först i skritt, gjorde lite halter och flyttade henne från sida till sida med enbart vikt och skänkel. Försökte komma ihåg att rätta framåt hela tiden så att hon aldrig "tänker bakåt" i någon situation. Kom fram o trav och hade inna tränat halter mycket för att hon skulle lyssna på mina halvhalter senare som hon tog skitbra under traven. 

Red upp henne mot yttertygeln i båda "varv" (fast det va rakt då) och flyttade likadant här och ställde henne så hon blev lite mer "djup" i formen eller hur man ska säga. Tar för sig lite mer kanske är rätt ord... Och hon var så underbar, tränade avsaktningar och precis i avsaktningsögonblicket smackade jag på lite försiktigt och wow, känslan när dom bara samlar sig och vinklar ihop benen, häftigt!! Så gjorde det några gånger, så jäkla fin! Frustade som bara den min fina tjej, och galoppen var så jäkla fin, framåtvända om verkligen galopperade genom hela kroppen med bra tryck lix utan att gå iväg. Älskar min hääääst! Sry för novellen men jag kommer leva på detta länge 😘

Såhär ser det ut bredvid kanalen! Never ending...
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress