Tudaluuuu
Hej! Länge sen IGEN! Har ingen täckning någonstans och inget wifi till datorn så har varit svårt att blogga ;) men livet rullar på, försöker rida/motionera Cora typ varannan dag nu så vi kommer igång. Rider ut för det mesta, någon gång på banan och det har gått riktigt bra! Längtar tills vi kan börja träna dressyr igen, är så taggad! 

Igår var Coris hos vet. för sista sprutan i grundvaccineringen, passade även på att kolla tänderna på henne! Var lite orolig eftersom hon säkert inte blivit så bra omhändertagen innan jag fick henne och sen vet man ju inte, är jag för stark i handen?? Eller har fel bett o allt sånt så lite nervös innan, det syns ju lix direkt i munnen på dom om man rider snällt eller inte.. Men puh, hon hade inga konstiga tänder & veterinärer var imponerad över hur fin hon var i munnen. Så hon behövde inte komma tillbaka på 2 år, omg lättnaden! Värsta bra ponnyn vi fått tag på alltså ;) 

Mål för detta år är att starta någon lättare dressyr och ev. Pay and jump, men då ska jag fan kunna rida henne bra på marken. Så fortsatt fokus på dressyren, nu när hon är skodd runt om kan jag äntligen få trava och galoppera ute ordentligt så hennes kondis blir bättre! Ser fram emot ett förhoppningsvis skadefritt(annars slutar jag med hästar haha!) år med min fina ponny!! :D 



Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress