Ridhus premiär
Ridit i ridhuset för första gången med Orlandia nu! Det går att rida dit men är ganska långt ändå så skulle föredra att ha ett eget släp nu 😂 
Iaf Orlandia var så sjukt snäll, kändes som vi ridit där tusen gånger hon bryr sig verkligen inte om något. Hon är precis en sån häst jag ska ha och det är så skönt med en helt genomsnäll häst. 
Tänkte jag skulle rida dit nästa vecka och hoppa så vi får träna lite innan pay and jumpen. Tyvärr blev det ingen hoppträning på onsdag  :( 

Igår kom min syster till mig på kvällen, jag skulle bara jogga Orlandia lite på banan så hon fick röra sig lite då jag inte mådde så bra. Andy hjälpte mig att förbättra min sits och att jag ska tänka på att inte släppa tyglarna hela tiden i tron om att vara mjuk i handen. Jäklar så fin hon blev när jag fick ihop henne, kom fram jättefint och jobbade på skitbra! Underbara häst, hon är så härlig och jag är så kär i henne. Nu ska jag ge mig iväg till stallet för en promenad med pålle och hund =) 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress