Pay and Jump
Varit lite mycket nu till jul så inte hunnit skriva om allt men tänkte uppdatera lite om hur det gick på Pay and Jumpen vi var på den 20/12 iaf! Var på Söderköpings ridklubb, typ 5 min dit så det var perfekt. Valde att bara rida 50 och 60cm eftersom vi hoppat typ 3 gånger innan och jag är en liten fegis. Bra val kände jag såhär i efterhand för hon kändes superseg där, känns som att när hon blir spänd så reagerar hon inåt istället för andra hästar som blir lite emr explosiva istället lix.
 
Orlandia var superslow och kändes väldigt spänd och stretig. Första klassen överlevde vi bara och jag fick tammef*n driva i varje jävla steg för att hon inte skulle göra halt men i andra klassen taggade hon till mer och fick lite egen motor, men då slutade jag rida så kom fel på de första hindrena innan jag kom igång och började rida något. Hur som helst så var det superroligt och kändes skönt att det gick så bra! Nu ska vi speja efter fler träningstävlingar och så ska vi fortsätta hoppa någon gång i veckan tänker jag. Dock har jag fått bakslag med muggen igen. Bokade tid på hästkliniken häromdagen så ska dit i nästa vecka för att kolla tänderna och få hjälp med hennes mugg. Den har nu gått runt hoven och sitter precis i kronranden så hon har jätteont när hon går, min lilla tjej =(( Hon får därför vila fram tills dess så hoppas vi att vi får något mirakelmedel för jag är så trött på skiten nu!!
 
Här kommer en liten film från julhoppningen =)
 
 
 
Anonym

Omg man hör ju den hemska ridläraren till och med i filmen xD

Svar: HAHA jag vet hörde med det 😂😂😂
Julia

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress