Nu händer det grejjer
Nu har jag massor att berätta =D har äntligen fått kontakt med de som har ridhuset närmast oss, som är rid avstånd till! Och får alltså börja rida där sen kanske jag även ska träna för en hopptränare där med. Jag har och anmält mig och Olle till en pay and jump den 20e, tog bara 50 & 60 cm så jag kan galoppera runt bara och träna mig själv mentalt ;) det ska bli superkul att komma igång och motiverande att ha något att träna mot! Tänkte rida bort till ridhuset redan imorgon och trimma lite dressyr. Idag blev det bara en snabb longering och igår red jag ut och tränade lite flyttningar samt att hon ska ta mina halvhalter lika bra som hon nu gör fram för skänkeln. Gjorde stora framsteg och i slutet kände jag verkligen att hon satte under sig istället för att tynga ner fram när jag gjorde en förhållning. Super roligt att kunna hålla igång nu med ridhuset och ev ny tränare =D 


Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress