Hopptisdag!
Blev tyvärr ingen träning imorgon så jag bestämde mig för att hoppa lite i ridhuset idag då jag var ledig. Bästa Findus kom och hjälpte mig med och vi hade sån tur att det var ett par tjejer innan oss som hoppat så vi slapp bygga fram en hel bana! 

Det var perfekt uppvärmingssträcka till ridhuset, hon fick skrittat idag ordentligt och trava henne också sista biten eftersom Frida var tidig till ridhuset (!!) ;) 

Började trava henne lite så hon fick titta runt lite och sen galoppera ja henne bara lite i båda varven så hon kom igång. Eftersom hon inte har superkondis ännu så får man spara på energin haha. Men ökat på havren till henne så idag var hon en liten busponny! Bockade & hade sig när jag fattade galopp i början och hoppade ett visst AS turkost vågigt hinder, det var himla roligt att få hoppa igen tyckte hon ;) 

Började på bommar ganska direkt och fortsatte sedan långsidan upp till ett litet hinder. Eftersom jag ska va med i en pay and jump nästa vecka så var det fokus på att kunna hoppa flera hinder i rad och för mig att komma igång och rida. Efter typ två runder med några små "hopp" ( typ 30cm) så började jag slappna av och han tom tänka lite innan hindren, började även tycka att detta var ju faktiskt t.o.m lite kul! 

Red några olika banor till och för varje gång kändes det bara bättre och bättre men avslutade när det kändes som bäst för jag vill ha kvar den känslan och inte förstöra genom att höja. Första gången jag rider en bana på jag vet inte hur länge så super stolt och kan bara säga åter igen att jag har verkligen världens bästa häst!! =D 

Fick tyvärr ingen film eller bild meeen ska dit på torsdag igen och har tvingat med mig syrran så då ska jag banne mig få film ;) 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress