Hoppning
Var på bio igår kväll med hela familjen och hade det supermysigt, efteråt följde syrran med hem och sov över. Imorse gick vi upp rätt skapligt för att rida med tjejerna vi träffa sist, de hade bokat ridhuset mellan 8-11 så vi dök upp till 10 så vi kunde hjälpa till att plocka bort.
Red fram lite snabbt men kände direkt att Orlandia inte var lika pigg som sist jag och frida hoppade, hon kändes ganska trött faktiskt. Så hoppade fram tillsammans med tjejerna men sedan fick de hoppa klart innan mig då de ligger på en lite annan nivå än mig ;)
Det var skönt för vi fick ridhuset för oss själva och kunde träna lite ensamna. Idag fick jag lära mig att rida med det jag har, alltså en häst som inte ligger på så mycket och verkligen våga vänta in hindrena. Vilken skillnad det var sista gången jag hoppade bana från första, först vill jag bara skjuta iväg henne och ta allt på fart men det är typ 70cm så hon kan skritta över så Andy hjälpte mig att rida intill hindret och låta det komma till mig och då började hon även hoppa mycket bättre för då fick hon verkligen ta i mer än när hon bara hoppar av för långt innan. Så riktigt nöjd med hur det gick idag, superfin kändes hon på sista banan. Kunde svänga hur jag ville, hon kändes helt med och jag kunde lix chilla på transportsträckorna och sedan bara få ihop allt till hindret sedan. Bästaaaa Olle =D och här kommer en liten film från idag där ni ser lite skillnad från första snutten till sista delen, finns såklart tusen saker vi behöver förbättra men är as nöjd över vad vi kommit till redan=D
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress